lunes, 3 de mayo de 2010

CARLIT + MONEGROS + CURTIDA MATADEPERENCS

PIM PAM!!! Aquestes dues paraules resumeixen aquests tres últims dies. Primer ascenció al Carlit (2921m), segon Maratón dels Monegros BTT Orbea Music Festival i tercer Parc natural de Sant Llorenç!!!!
BRUTALLLLLLLLLLLLLLLLL

Comencem pel primer esparrek, és a dir, el Carlit. Quedem amb en Josep Maria Juncà a Ripoll i anem cap al REugi de les Bulloses (inici de ruta), objectiu: coronar el Carlit i fer una volteta per la zona skyrunning. Comença l'ascenció i el dia esta tapadot, pugem a ritme trotant en la majoria de trams passem entremig de llacs encara glaçats i la quantitat de neu és bastant considerable però wenu, les vistes i tot és impecable, "CANELA FINA"!!!
A mitja ascenció ens comença a pedregar, i a baixar boira. En aquests moments el mllor era tornar enrera, cosa que va fer en Josep Maria i que era el més sensat.
Jo no veia clar tornar enrera ja que volia fer cim i vaig continuar cara amunt. L'aire que es respirava, la neu, la situacio en que pujava.... era un esparrekament "PATA NEGRA"!!! Al final arribo al cim i just en aquell moment el temps canvia radicalment i s'eserena de cop. Sense ni un núvol! en una paraula: ACULLUNANT!! El paisatge vull dir!!! XD

Al baixar vaig canviar rum i vaig fer cim a un "bony", el Tossal Colomer (2683m). Després GAS avall i cap al refugi on m'esperava en Josep Maria per anar a fer un bon dinarot a Puigcerdà!!! IMPRESSIONANT!!!!

Al final 3h 30 min skyrunning.

Segon esparrek: Maratón de Monegros en BTT. Ens esperaven 112 km i 1000m+ per les terres àrides del desert de Monegros. La sortida i arribada eren al poble de Sarinyena (Huesca). En total erem uns 1500 corredors (déu ni do). Aquesta carrera era en format carreteru ja que tota l'estona s'anava en peloton o en grupeta i al final llençar els atacs!!! Arrenca la cursa, els primers 7 km neutralitzats tothom està nerviós ja que es roda bastant ràpid. Es deixa l'asfalt i aquí comença la cursa de veritat. Jo estic colocat sobre la 50a posició i de seguida començo a avançar fins a trobar el grup capdavanter però mai sense tibar, sempre a roda. El recorregut està marcat per dues pujades clares i tot de repetxons. Després de la primera pujada ja s'han començat a fer diferents grups i ja es comença a determinar de com serà la carrera. Entre la primera pujada i la segona, hi ha un tram de pla on la carrera es va calmar i es rodava a un ritme bastant baix, tothom reservant i algun espontani llençant atacs infactibles. A mitjans de la segona pujada comenxo a apretar una mica i a començar a estirar el grup ja que s'anava (PARADÍSSIM). Els altres corredors veuen que vaig bé i tots aixequen antenes i tb comencen a apretar. Bé bé bé, XISPAAAAAAA homeeeeeeeeee!!! Ara sí, el grup ja va a fonduuuu es van fent relleus i la gent va caient com mosques!!! Al final quedem un grup d'unes 20 persones i a 20 km de meta una pujada de 100 m de plat mitjà trenca la carrera ja que 7 corredors ens escapem i els altres ja no són a temps per enganxar-se a roda. El ritme és infernal. Relleus immediats, en aquest últim tram el terreny va picnt cara amunt i es roda a 30 km/h passats. Aquí un corredor es va escapar sol i ningu el va poder seguir. Aquest grup ja es va mantenir fins al final on a la recta de meta vam protagonitzar un gran sprint per xafar bieles!!!!! JAJAJAJ Al final vaig entrar 4rt de la general i 1r èlit-sub-23 en un temps de 3h 49 min i amb una mitjana de 30,4 km /h. Va ser una carrera molt disputada. Al final, ambientassu màxim amb dinar, entrega de premis i cap a casa que encara tenia 3h de cotxe. PFFFFF
Em sa greu que algun company no pugues venir a esparrekar Monegros. Cuida't mestre que a la pròxima.....full equip!!!!
Per no ser menys, diumenge entreno de curtits per la zona del PArc Natural de Sant Llorenç amb companyia d'uns feréstecs com són: Marc Serrat, Genís Zapater, Xavi Roca, Pol i en David. Fliparieu per els llocs on passàvem. El terrenu era acullunant i super tècnic amb uns rampots considerables. No m'estranya que estiguin tant forts per allà a aquella zona.

Les anècdotes van ser moltes i no les explicaré perquè això semblaria la bíblia. Però resumint-ho, va estar de PM!!!! Al final 4 h de ruta en uns 60 km on el 85% va ser corriol i amb algun galetot espectacular.... eehhh GENISSSSS!!!!! jajajajaja
Com no, per acabar la festa, un bon dinar a la casa d'en Serrat per recuperar de l'estragu!!!! jajajajaj GASSSSSSSSSSSSSSSSSS
UN ALTRE FINDE DE CORBATA PER POSAR AL CURRÍCULUM!!!!!
EEEAAAAAAAAAA SALUT, METRUS, BIELES, CURTIMENTA I ESPARREKAMENTA COMPANYSSS!!!!!!